ERP.Repair
Moodul ERP.Repair on ettenähtud remonditeenuseid ja tehnilise teeninduse 
teenuseid pakkuva ettevõtte tootmisprotsessi organiseerimiseks.On CMMS süsteem - 
Computerized Maintenance Management Systems- arvutisüsteem, mis on ettenähtud 
seadmete remonditööde juhtimiseks.
CMMS süsteemil on järgmised funktsioonid:
- seadmete andmebaasi koostamine, k.a. remonditööde koosseis ja sagedus
- andmed tagaseadmetest
- töötajate andmed
- tagaseadmete ostu ja töökäsude taotluste koostamine remonditööde normide 
andmebaasi järgi
- tehnilise hoolduse ja remondi kavandamine 
- kulude kohta andmete kogumine ja säilitamine võimalikuks edaspidiseks 
analüüsiks
- toimunud juhtumite (avariid, murdumised) kohta andmete kogumine ja säilitamine 
võimalikuks edaspidiseks analüüsiks
- standartsed ja laiendatud aruanded remondi- ja hooldustöödest
ja palju muud. 
Veel enne laeva saabumist dokki või agregaadi saabumist remonditsehhi 
sisestatakse süsteemi töötajate objektile väljumiseks vajalikud dokumendid: 
leping, tööde loetelu, nende teostamise normatiivid, ettevõtte kulude ja tulude 
eelnev hinnang antud tellimuse alusel. Mooduli omapäraks on hinnapakkumise ja 
uue tellimuse alaste andmete kiire koostamine varem loodud sarnase 
välistellimuse alusel.
Tellimus läbib vastavad eelneva töötluse staadiumid: kujundatakse tellimuse 
alaste tööde hindamine, määratakse töötajate töötasu (tellimuse formeerimise 
juurde lülitatakse tootmise ettevalmistamise osakonna spetsialistid, kes 
määravad töötajate palga ja materjalide koosseisu). Süsteemi sisestatavate 
plaaniliste arvestuslike andmete alusel arvutatakse välja marginaalne tulu iga 
tööliigi kohta. Kuna tööde teostamiseks kaasatakse mitte ainult tehase töötajaid 
vaid ka kõrvalisi organisatsioone, on ettenähtud õigeaegne info sisestamine 
süsteemi tööde teostamisest töövõtjate poolt.
Materjalide vajaduse planeerimine võimaldab tellimusavalduse töösse laskmisel 
arvutada välja vajaduse kõigi materjalide ja komplekteerivate osade järgi, 
arvestades laovarusid, planeeritud laekumisi ja väljasaatmisi (laadimisi). 
Nimetatud vajadused tekivad turustamistellimuste, tsehhitellimuste, 
korraldus-tellimuste (remondid) alusel. Seda infot võrreldakse reserveerimata 
varudega, varustamis- ja tsehhitellimustega, et teha kindlaks tarvidus tooraine 
ja komponentide järele. Täiendavalt võib arvestada andmeid sõltumatust 
nõudlusest, näiteks nõudluse prognoos varuosadele. 
Tarbe planeerimise ülesanne tootmisvõimsustes seisneb olemasolevatel 
tootmisvõimsustel tootmisprogrammi teostamise reaalsete tähtaegade määramises. 
Töökeskmike koormuse planeerimine lihtsustab võimalike kitsaskohtade määramist 
ja võimaldab maha siluda tootmisvõimsuste ning personali alakoormuse ning 
ülekoormuse.
Remondi käigus võib teostatavate tööde maht üle elada olulised muudatused: 
täpsustused toimuvad remondiks antud laeva (agregaadi) defekteerimisel, (faktilised 
näitajad kalduvad plaanilistest kõrvale), seadmete monteerimisel ja 
demonteerimisel. Faktilised kulud võivad remondi käigus muutuda kordi võrreldes 
normatiividesse pandutest. Defekteerimise aktid vormistavad tehnoloogid, see 
operatsioon teostatakse otseselt süsteemis.
Materjalide väljastamise eest vastutavad töötajad võrdlevad tehnoloogide poolt 
märgitud näitajaid materjalide kulu faktiliste näitajatega. Süsteem toetab vaba 
valiku kalkulatsiooniartiklite pidamist, ressurside hinnakataloogide pidamist, 
lisakulude arvestamise erinevate metoodikate pidamist (osade järgi teistelt 
artiklitelt, kulude eelarvete alusel, erinevate jaotusbaaside alusel) ja 
vormistab vajaliku aruandluse, võimaldades operatiivselt kontrollida 
tootmisprotsessi, ootamata ära kõigi tööde lõpetamist ja laeva lahkumist dokist.
Tellimuse mäned˛er analüüsib saadud infot (analüüsiks kaasatakse ka tellimust 
kureeriv ökonomist), kontrollib selle täitmise käiku, selgitab välja vahendite 
ülekulu põhjused ja allikad. Tuginedes plaaniliste ja faktiliste kulude 
andmetele on mäned˛eril võimalus korrekteerida hindasid ühtedele või teistele 
tööliikidele, esitades tellijale veenva argumenteeringu. Tööde üleandmise etapil 
lülitub protsessi tehnilise kontrolli osakond, vormistades süsteemis vastavat 
liiki tööde teostamise akti.
Andmeid teostatud töödest kasutatakse tellimuse ökonomistide, raamatupidajate ja 
mäned˛eride poolt. Samaaegselt saavad lepingubüroo töötajad info lepingu 
täitmise kohta.
Tarkvara interfeis võib olla igasugune, vastavalt kliendi soovile (eesti-, vene-, 
inglise-, lätikeelne...).
       Kliendi soovi korral töötame välja täieliku või piiratud veebiinterfeissi, 
       kasutades kaasaegseid veebitehnoloogiaid. Põhjalikumat infot leiate 
       viitelt
       
Veebiinterfeissi kasutamine kaasaegsete arvestussüsteemide jaoks.
       
Tarnekomplekti kuulub kohandamine konkreetse ettevõtte tingimustele ja 
vajadustele, paigaldus, häälestamine ja personali täielik väljaõpetamine koos 
järgneva 1 aasta pikkuse tarkvara toega.
Antud kompleksi maksumus erineb soodsalt selle arvel, et 
kogu süsteem on kokkupandud juba aastatega läbi töötatud lahendustest, mis on 
loodud ühe autori ja programmeerijate kollektiivi poolt tema juhtimisel.
Soovi korral võime läbi viia programmi ERP.Repair võimaluste demonstreerimise 
Teie ettevõttes.
ERP.Repair moodul on välja töötatud juurutatud ja edukas kasutatud programmi 
mooduli baasil.